Sabtu, 30 Mei 2020

Penyakit barah politik dibawa Mahathir dan Muhyiddin boleh kuburkan Bersatu


Harapan untuk melihat Pakatan Harapan (PH) kembali berkuasa dalam masa terdekat atau pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) semakin kabur berikutan kecelaruan dalaman berlaku dalam Bersatu.

Kaedah berpolitik Bersatu semakin celaru semakin huru-hara berebut untuk berkuasa , berebut nak jadi ketua.
Dah tua-tua baka masih tidak boleh dijadikan contoh teladan kepada rakyat Malaysia bagaimana PRU ke-15 nak kembali berkuasa sedangkan rakyat melihat satu-persatu peristiwa dalamam Bersatu macam persembahan lawak jenaka.

Walaupun ada rakan dari parti, PKR, DAP, AMANAH yang kononya hebat-hebat belaka tetapi tak boleh buat apa melainkan turut jadi penonton di bawah pentas jenaka.

Pada awal tumbangnya Pakatan Harapan, golongan pemimpin ‘penyembah’ dan penjilat Mahathir beraksi lidah, kononya aksi lompat atau aksi katak sehingga tumbangnya kerajaan amat mengecewakan anak muda khasnya rakyat Malaysia yang mengundi parti dari Pakatan Harapan.

Rakyat atau pengundi Pakatan Harapan tidak merunggut, kalau ada pun hanya yang bebal sahaja, yang berakal pula bersyukur kerana tumbangnya kerajaan yang banyak berpolitik dari membantu rakyat.

Apa yang berlaku dalam Bersatu menguntungkan UMNO-PAS, kerana drama Bersatu menjadi tolak ukur rakyat bagi mencari harapan masa depan Negara dengan memilih parti UMNO-PAS.

Penyakit barah politik dalam Bersatu dibawa Mahathir dan Muhyiddin boleh kuburkan Bersatu pada bila-bila masa malah boleh jadikan rakan-rakan dari parti PKR,AMANAH,DAP rasa meluat.-Harian Watan

Artikel ini hanya pandangan peribadi tidak mewakili mana-mana pihak.

Label: ,

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama