Ahad, 26 April 2020

Noh Omar Tidak Beri Impak Besar Kepada Umno Selangor


Pelantikan Noh Omar sebagai Pengerusi UMNO negeri Selangor tidak beri impak besar selain mencukupi kegembiraan kepada sebahagian pemimpin parti itu.

Disebalik keghairahan untuk memperkukuhkan parti itu sejarah kegagalan Noh tidak dilupakan oleh banyak pihak.

Justeru itu, UMNO sekali lagi gagal mencipta transformasi muka lama kepada muka baharu. Kegagalan lama tidak memudahkan perjalanan Noh untuk membijakan ahli supaya lebih cekal disetiap sudut perjuangan.

Secara zahirnya, Pemuda UMNO Selangor yakin pelantikan Noh Omar sebagai Pengerusi UMNO Selangor baharu mampu memberikan impak besar kepada parti itu. Apakah kenyataan seorang pemuda dari parti itu telah menggambarkan kejayaan akan di perolehi ?.

Sebelum ini Noh di laporkan berkata, "Biarlah muka baharu memimpin UMNO Selangor dan saya hanya meneruskan tugas menjaga bahagian (Tanjong Karang)”- Berita Harian

Dalam siaran sama, Berita Harian juga turut melaporkan kenyataan Noh, "Saya akan memaklumkan keputusan melepaskan jawatan ini kepada Presiden UMNO yang baharu nanti.

"Walaupun Presiden baharu mungkin mahukan khidmat saya di Selangor, saya tetap dengan keputusan untuk tidak memegang jawatan ini lagi.

Hari ini siapa yang pikul jawatan itu jika bukan Noh?.

Sedangkan Presiden UMNO bukan lagi Najib Razak.
Oh yerr lah,,, Memang muka baharu tetapi nama sama....

Apa yang berlaku di Selangor satu gambaran yang parti itu gagal memperolehi pemimpin muda atau muka baharu untuk mengembalikan kepercayaan pengundi pada Pilihan Raya Umum ke-15.
-Harian Watan

Label: ,

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama