Khamis, 16 April 2020

PKP: Orang Degil Layak Dalam Kategori Apa?


Orang tua degil, orang muda degil, mereka yang degil nak letak dalam kategori apa?

Ini musim #COVID-19 bukan musim DURIAN, RAMBUTAN. CORONAVIRUS kau orang ingat anak patung mainan atau kek perasa Milo atau perasa Duriankah?

Dah tahu kalau kena tangkap akan di denda ribuan ringgit, kena penjara hingga setenggah tahun, pun masih ada yang kena tangkap kerana langgar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

Kerajaan Malaysia dah maklum melalui pelbagai sumber, tetapi ada lagi buat tak tahu macam zaman manusia tak sampai seru.

Belajar bukan calang-calang tapi degil nya mengalahkan badak pekak bisu.

Pada yang belum kena tangkap langgar PKP, kau orang ingat, yang dah kena penjara rekod banduan di padam selepas bebas. Oh tidak beb!. Rekod banduan tidak akan padam sampai bila-bila. Bagi yang masih belajar, jangan harap nak kerja kerajaan.

Kamu nak tak didakwa mengikut Peraturan 7(1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) 2020, yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Kau orang ingat ada wang boleh selesai semua masalahkah?. Kalau banyak wang sekali pun, masalah tetap masalah tak bebas dari di gelar banduan.

Label: ,

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama